Sari la conținut

Cum să scrii un CV de marketing (exemple pentru 2025)

LiveCareer — Echipa Editorială
•  Actualizat:

Clienții noștri au fost angajați de:

Un aspect legat de domeniul marketingului este presiunea pe care o simți uneori să fii Don Draper în orice situație care implică scrisul, creația sau vânzarea. Nu este complet lipsit de legătură cu această presiune și temutul blocaj al scriitorului care îi afectează din când în când pe profesioniștii în marketing de toate felurile.

Redactarea unui CV pentru marketing este, de asemenea, o provocare în sine, dar nu trebuie să fie. În acest ghid, vă vom ghida prin acest proces, prezentând modele de CV pentru marketing de la experți și exemple de CV-uri pentru marketing. De asemenea, veți primi sfaturi de specialitate despre abilitățile de marketing pentru un CV care fac toată diferența.

Creează un CV eficient în câteva minute. Alege un șablon de CV profesional și completează fiecare secțiune a CV-ului tău într-o clipă folosind conținut predefinit și sfaturi de la experți.

Creează-ți CV-ul acum

Creează-ți CV-ul acum exemplu de CV pentru marketing

Am creat exemplul din dreapta folosind constructorul nostru. Vedeți alte exemple bune de CV-uri, cum ar fi acesta.

Ai nevoie de un alt exemplu de CV în afară de unul de marketing? Consultă aceste ghiduri:

Nu ai găsit ceea ce cauți? Verifică toate exemplele noastre de CV-uri .

Exemplu de CV pentru marketing

Charlie Charlton

Tel: 077 2801 1721

E: charlie.t.charlton@charlton.com

L: linkedin.com/in/charliecharlton_rz

Declarație personală

Manager de marketing cu experiență vastă și accent deosebit pe marketingul digital. Familiarizat cu o gamă largă de instrumente de marketing, analiză și CRM. Am gestionat proiecte și un program complet de promoții naționale/sezoniere și de la terți, rezultând îmbunătățiri de până la 67% ale nivelului de implicare. Caut oportunități de a experimenta noi fațete ale marketingului și managementului, cu scopul de a aprofunda cunoștințele de specialitate în marketingul digital.

Experiență profesională

Manager de marketing

Shake-a-lake Ltd, Leeds

Iunie 2017 – prezent

  • Am gestionat rețelele sociale, copywriting-ul site-ului web și conținutul a peste 100 de prezentări.
  • Am gestionat reputația pe toate rețelele sociale, am implementat moderare automată pentru a reduce volumul de muncă cu peste 40%, crescând în același timp eficiența.
  • A scris scenarii pentru TV și radio, două scenarii radio au fost nominalizate la premii, iar un altul a fost nominalizat la un premiu.
  • Am gestionat și livrat diverse proiecte și un program complet de promoții naționale/sezoniere și prin intermediul unor terți, impact estimat asupra implicării: +67%.

Specialist în Marketing Digital

Oldedge Design Ltd, Doncaster

Februarie 2015–mai 2017

  • Am mutat site-ul web al organizației pe WordPress și am crescut traficul de șaisprezece ori.
  • Am lansat reclame pentru a crește notorietatea mărcii, cu sondaje ulterioare care sugerează o creștere de 57% a acoperirii ulterioare.
  • Am oferit instruire și îndrumare membrilor echipelor de social media și marketing cu privire la cele mai bune practici și strategii de implementare a acestora, rezultând o creștere medie a conformității cu 37% în general.
  • Am colectat date despre clienți și am analizat interacțiunile și vizitele, am folosit aceste informații pentru a îmbunătăți strategiile și campaniile de marketing pentru creșteri de 10-40% ale ratelor de conversie pe o perioadă de doi ani.

Educaţie

Licență (cu onoruri) Marketing (2:1), 2011–2014

Universitatea Sheffield Hallam, Sheffield

(Inclusiv un stagiu de un an la Oldedge Design)

Abilități

  • Abilități de gestionare a campaniilor: gestionarea cu succes a campaniilor complexe, integrate, multi-platformă.
  • Comunicare: a reușit să vândă produse suplimentare pentru marea majoritate a pachetelor, demonstrând mecanisme abstracte de rentabilitate a investiției (ROI) într-un mod concret, ușor de înțeles și, în același timp, precis.
  • Abilități SEO analitice: a valorificat cercetarea și analiza bazate pe date pentru a dezvolta strategia de campanie.
  • Instrumente de analiză socială: Keyhole, AgoraPulse, Reputology și instrumente similare utilizate frecvent.
  • Capabil să gestioneze Google Ads și campanii plătite pe rețelele sociale: a obținut creșteri solide ale nivelurilor de implicare prin intermediul acestor metode și al altor metode PPC.
  • Simt că sunt la curent cu multiple baze de clienți și canale de marketing în paralel.

Limbi

Franceză – B2

Spaniolă – B1

Premii

Bursă pe bază de merit acordată în 2012

Câștigător al premiului Tânărului Scriitor al Anului pentru regiunea Hedgerowshire, 2011

Acum că știi cum ar trebui să arate un CV, este timpul să descoperi ce face un CV bun . Iată cum să scrii un CV pentru locuri de muncă în marketing pas cu pas:

1. Creați o declarație personală de marketing de top

O declarație personală într-un CV, cunoscută și sub denumirea de profil personal , este ca o „prezentare generală”. Te prezintă potențialului tău nou angajator, îi arată ce ai de oferit și le spune ce cauți. Declarația personală din CV-ul tău de marketing ar trebui să aibă un total de 3-4 propoziții, adică aproximativ 50-150 de cuvinte.

Adaptează-ți CV-ul de marketing la fiecare candidatură, asigurându-te că declarația ta personală este în concordanță cu fișa postului. Aceasta înseamnă personalizarea declarației tale personale, asigurându-te că ceea ce oferi corespunde nevoilor angajatorului. Mergi până la a utiliza aceleași cuvinte cheie ori de câte ori este posibil.

CV-ul tău de marketing ar putea fi analizat de un Sistem de Urmărire a Candidaților (ATS) sau parcurs rapid de un recrutor. Ambele vor căuta cuvinte cheie.

Declarația ta personală este locul unde îți poți pune cu adevărat în valoare abilitățile de marketing, dar poate nu și modul în care gândești. Reținerea este esențială aici. Păstrează-o simplă și la obiect. Fără „jargon de marketing”, fără adjective inutile, fără trucuri. Vrei ca această declarație să fie ușor de citit, informativă și ușor de interpretat de către un ATS .

A scrie este la fel de simplu ca a răspunde la aceste întrebări:

  1. Cine ești tu ca profesionist în marketing?
  2. Care sunt punctele tale forte? (Gândește-te la: abilități, calificări și atribute.)
  3. Care sunt obiectivele tale, din punct de vedere profesional?

După cum puteți vedea, această secțiune deschide CV-ul dvs. de marketing, dar cel mai bine este să o scrieți la urmă. Veți fi surprinși cât de ușor vine după ce ați scris secțiunile despre experiența profesională și abilități (și de aceea se numește și rezumat de CV ). Așadar, parcurgeți restul acestui ghid și reveniți la această secțiune înainte de a scrie scrisoarea de intenție.

Exemple de CV-uri pentru marketing: declarație personală

Manager de marketing cu experiență vastă și accent deosebit pe marketingul digital. Familiarizat cu o gamă largă de instrumente de marketing, analiză și CRM. Am gestionat proiecte și un program complet de promoții naționale/sezoniere și de la terți, rezultând îmbunătățiri de până la 67% ale nivelului de implicare. Caut oportunități de a experimenta noi fațete ale marketingului și managementului, cu scopul de a aprofunda cunoștințele de specialitate în marketingul digital.

Un rezumat puternic al CV-ului îl va convinge pe recrutor că ești candidatul perfect. Economisește timp și alege o declarație personală gata făcută, scrisă de experți în carieră, și ajustează-o nevoilor tale înconstructorul de CV-uri LiveCareer .

Creează-ți CV-ul acum constructor de CV-uri

2. Actualizați secțiunea de experiență profesională în marketing din CV-ul dvs.

Declarația personală poate fi punctul forte, dar secțiunea despre experiența profesională este cu siguranță esența CV-ului tău de marketing. Acest lucru este valabil indiferent dacă scrii un CV de asistent de marketing, un CV de coordonator de marketing sau chiar un CV de director de marketing. Următoarele sfaturi se aplică la fel de bine și marketingului digital și al rețelelor sociale.

Respectă formatul standard cronologic al CV-ului . Începe-ți CV-ul în domeniul marketingului cu cea mai recentă experiență și mergi de acolo în jos. Aceasta este ordinea pe care recrutorii și managerii de angajare se așteaptă să o vadă și ceea ce ATS-urile pot analiza cel mai ușor. Ca agent de marketing, știi cât de important este să-ți menții mesajul clar.

Încearcă să incluzi până la șase puncte pentru fiecare rol. Nu te limita la a face o listă cu toate responsabilitățile tale. În schimb, cuantifică realizările din CV-ul tău în marketing și demonstrează impactul pe care l-ai avut asupra foștilor angajatori. Folosește exemple concrete și statistici ori de câte ori este posibil.

Începeți fiecare punct cu un cuvânt cheie de acțiune în CV , cum ar fi a gestionat , a realizat , a lansat sau a negociat . Luați în considerare utilizarea cadrului PAR (Problemă, Acțiune, Rezultat) . Va face procesul mult mai ușor. Utilizarea declarațiilor de realizare în locul declarațiilor de responsabilitate va face, de asemenea, o diferență enormă.

Dacă scrii un CV absolvent de marketing sau un CV în marketing digital fără experiență, atunci urmează instrucțiunile de mai sus, dar concentrează-te pe orice stagii de practică, plasamente și activități de voluntariat pe care le-ai făcut (chiar și proiectele îți pot demonstra abilitățile transferabile ).

Dacă nu ai deloc experiență (cu toții trebuie să începem de undeva), atunci ia în considerare în schimb redactarea unui CV de student sau absolvent .

Exemple de CV-uri în marketing: experiență profesională

Manager de marketing

Shake-a-lake Ltd, Leeds

Iunie 2017 – prezent

  • Am gestionat rețelele sociale, copywriting-ul site-ului web și conținutul a peste 100 de prezentări.
  • Am gestionat reputația pe toate rețelele sociale, am implementat moderare automată pentru a reduce volumul de muncă cu peste 40%, crescând în același timp eficiența.
  • A scris scenarii pentru TV și radio, două scenarii radio au fost nominalizate la premii, iar un altul a fost nominalizat la un premiu.
  • Am gestionat și livrat diverse proiecte și un program complet de promoții naționale/sezoniere și prin intermediul unor terți, impact estimat asupra implicării: +67%.

Specialist în Marketing Digital

Oldedge Design Ltd, Doncaster

Februarie 2015–mai 2017

  • Am mutat site-ul web al organizației pe WordPress și am crescut traficul de șaisprezece ori.
  • Am lansat reclame pentru a crește notorietatea mărcii, cu sondaje ulterioare care sugerează o creștere de 57% a acoperirii ulterioare.
  • Am oferit instruire și îndrumare membrilor echipelor de social media și marketing cu privire la cele mai bune practici și strategii de implementare a acestora, rezultând o creștere medie a conformității cu 37% în general.
  • Am colectat date despre clienți și am analizat interacțiunile și vizitele, am folosit aceste informații pentru a îmbunătăți strategiile și campaniile de marketing pentru creșteri de 10-40% ale ratelor de conversie pe o perioadă de doi ani.

Pe baza a peste 6 milioane de CV-uri create în constructorul nostru, am descoperit că*:


  • Marketerii creează de obicei CV-uri de 1,9 pagini.
  • Numărul mediu de competențe adăugate într-un CV de marketing este de 8.
  • Cele mai populare abilități pentru specialiștii în marketing sunt o atitudine extrovertită și entuziastă, abilități de întreținere și performanță, analiza datelor, planificarea resurselor și înțelegerea operațiunilor media.
  • Experiența medie de muncă pentru specialiștii în marketing este de 77 de luni.

*Datele provin dintr-o perioadă a ultimelor 12 luni (august 2023 - august 2024).

3. Include o secțiune de educație în CV-ul tău de marketing

Secțiunea educație este probabil cea mai ușoară, după datele personale. Respectați același format cronologic invers ca și secțiunea experienței profesionale. Urmați șablonul de mai jos pentru o structură clară.

Puteți include calificări și certificate CIM (și similare) aici sau într-o secțiune suplimentară pentru CV-ul de marketing. Nu este nevoie să includeți examene de nivel A și GCSE dacă sunteți absolvent de universitate și aveți o experiență profesională. Dacă încă studiați, includeți o dată estimată de absolvire.

Când enumerați diplomele universitare , includeți numele diplomei, anii pe care i-ați urmat (cu o dată estimată de absolvire dacă încă studiați), numele instituției și locația acesteia.

Dacă decideți să includeți studiile liceale, atunci enumerați toate examenele A-level pe discipline, anii în care le-ați studiat, numele școlii și locația acesteia. Pentru examenele GCSE, menționați pur și simplu câte ați absolvit, anii în care le-ați absolvit, numele școlii și locația acesteia.

De multe ori este o idee bună să menționezi matematica și engleza atunci când precizezi câte examene GCSE ai absolvit. Angajatorii trebuie adesea să verifice dacă ai promovat minim la matematică și engleză.

Dacă tocmai ai absolvit o universitate sau ai terminat școala și nu ai încă multă experiență, atunci poziționează această secțiune deasupra secțiunii de experiență profesională și adaugă câteva detalii suplimentare, cum ar fi activități extracurriculare .

Exemple de CV-uri pentru absolvenți de marketing: educație

Licență (cu onoruri) Marketing (2:1), 2011–2014

Universitatea Sheffield Hallam, Sheffield

(Inclusiv un stagiu de un an la Oldedge Design)

Niveluri avansate: Studii economice, Economie, Engleză, septembrie 2017 – iunie 2019

Academia Sf. Francisc, Manchester, Marea Britanie

8 GCSE-uri (inclusiv matematică și engleză), septembrie 2015 – iunie 2017

Academia Sf. Francisc, Manchester, Marea Britanie

4. Folosește abilitățile de marketing potrivite pentru CV-ul tău

Trebuie să îți personalizezi CV-ul pentru fiecare post vacant. Acest lucru este la fel de important în secțiunea de competențe a CV-ului tău, precum este și în secțiunea de declarație personală și experiență profesională. Secțiunea de competențe a CV-ului tău trebuie să demonstreze că ești în mod clar potrivit pentru postul anunțat.

Ceea ce vrei să obții în final este o listă de 5-10 abilități tehnice și non-tehnice , susținute de exemple concrete, care să includă toate abilitățile necesare din oferta de muncă. Cum să ajungi acolo? Pune anunțul deoparte deocamdată și fă o listă cu toate abilitățile tale de marketing (aminteste-ți și de abilitățile de comunicare ). Nu există nicio limită în ceea ce privește numărul de abilități, cu cât mai multe, cu atât mai bine. Salvează lista abilităților tale de marketing.

Acum, readuceți anunțul de angajare la platformă și găsiți toate potrivirile din lista dvs. Copiați-le și veți avea o schiță de bază pentru secțiunea de competențe.

Acum adaugă o propoziție la fiecare punct din lista ta care arată cum ai demonstrat acea abilitate. Oricine poate întocmi o listă impresionantă de abilități de marketing pentru un CV. Ceea ce faci este să-i transmiți recrutorului clar că ești o persoană autentică. Totuși , nu minți în CV-ul tău . Un recrutor cu experiență va vedea din ce se întâmplă.

Abilități de marketing pentru un exemplu de CV

  • Abilități de gestionare a campaniilor: gestionarea cu succes a campaniilor complexe, integrate, multi-platformă.
  • Comunicare: a reușit să vândă produse suplimentare pentru marea majoritate a pachetelor, demonstrând mecanisme abstracte de rentabilitate a investiției (ROI) într-un mod concret, ușor de înțeles și, în același timp, precis.
  • Abilități SEO analitice: a valorificat cercetarea și analiza bazate pe date pentru a dezvolta strategia de campanie.
  • Instrumente de analiză socială: Keyhole, AgoraPulse, Reputology și instrumente similare utilizate frecvent.
  • Capabil să gestioneze Google Ads și campanii plătite pe rețelele sociale: a obținut creșteri solide ale nivelurilor de implicare prin intermediul acestor metode și al altor metode PPC.
  • Simt că sunt la curent cu multiple baze de clienți și canale de marketing în paralel.
„În domeniul marketingului divers de astăzi, abilitățile esențiale variază în funcție de companie și de poziție, ceea ce face dificilă definirea unui set universal de cerințe. Cu toate acestea, trăsăturile personale cheie includ familiaritatea cu tehnologia, adaptabilitatea la schimbare, o dorință puternică de a învăța și menținerea la curent cu tendințele industriei. Aceste calități asigură că un candidat la marketing poate prospera într-un mediu în continuă evoluție.”

5. Adăugați secțiuni suplimentare la șablonul dvs. de CV de marketing

Potențialul tău angajator știe acum destul de multe despre istoricul tău profesional și despre studiile tale. Aceasta reprezintă o parte importantă din cine ești, atât ca angajat, cât și ca persoană. Totuși, nu este întreaga poveste. Folosește secțiuni suplimentare în CV-ul tău de marketing pentru a completa puțin mai mult portretul tău ca profesionist.

Poți adăuga secțiuni care enumeră calificările tale suplimentare (de exemplu, CIM), realizări, premii, chiar și hobby-uri și interese . Nu mulți oameni fac asta și totuși poate face o diferență enormă. Păstrează-l doar profesional și relevant pentru jobul respectiv și nu vei da greș.

Vorbești și alte limbi străine? Cunoașterea unei limbi străine este o abilitate dorită într-o mare varietate de domenii, indiferent dacă este utilă în mod direct sau nu. Există o gamă largă de motive pentru a adăuga o listă de limbi străine în CV-ul tău de marketing.

Singurul lucru pe care nu trebuie să -l treci în CV sunt referințele . Este mai bine să economisești spațiu pentru secțiuni mai relevante din CV .

Exemple de CV-uri de marketing: secțiuni suplimentare

Limbi

Franceză – B2

Spaniolă – B1

Premii

Bursă pe bază de merit acordată în 2012

Câștigător al premiului Tânărului Scriitor al Anului pentru regiunea Hedgerowshire, 2011

6. Scrieți o scrisoare de intenție de marketing care să însoțească CV-ul dvs. de marketing

Fie că este vorba de prezentarea unei strategii de campanie sau de desfășurarea oricăreia dintre activitățile zilnice mai realiste ale unui profesionist în marketing, știi importanța pregătirii documentației corespunzătoare. Depunerea unei candidaturi pentru un loc de muncă este ca orice alt act birocratic: există anumite formalități pe care nu le poți evita.

Un CV, implicit, este însoțit de o scrisoare de intenție. Scrisorile fizice, semnate, în format tipărit, au același ritm ca și campaniile publicitare pentru tutun, dar scrisorile de intenție nu vor dispărea prea curând. Peste 50% dintre angajatori încă preferă ca și candidații să includă o scrisoare de intenție. Și dacă merită să o faci, merită să o faci cum trebuie.

Începeți prin a utiliza formatul corect al scrisorii de intenție . După ce ați rezolvat formalitățile, captați atenția cititorului cu o scrisoare de intenție puternică - începeți cu o realizare profesională impresionantă. Prezentați-vă abilitățile și experiența în marketing. Încheiați scrisoarea de intenție cu un îndemn la acțiune: o oportunitate de a discuta mai detaliat despre candidatura dumneavoastră.

Includeți o scrisoare de intenție , cu excepția cazului în care a fost clarificat faptul că potențialul angajator nu dorește să o includeți. Scrierea unei scrisori de intenție eficiente poate fi descurajantă la început, dar nu uitați că nu scrieți un eseu: scrisorile de intenție simple și scurte au cel mai mare CTR.

7. Alte aspecte de luat în considerare atunci când pregătiți un model de CV pentru marketing

Ca profesionist în marketing, ești foarte familiarizat cu importanța de a face o primă impresie bună. Nu există așa ceva ca un detaliu nesemnificativ când vine vorba de un document la fel de important precum CV-ul tău. Recrutorii sortează grămezi de lucruri, iar prima impresie este crucială.

Rețineți următoarele reguli de bază pentru proiectarea CV-ului :

Corectează și verifică ortografia scrisorii de intenție și a CV-ului pentru a le face perfecte . Roagă pe altcineva să citească și să corecteze ambele documente. Folosește oricare dintre aplicațiile, aplicațiile web sau programele disponibile care te pot ajuta cu ortografia și gramatica. Importanța de a avea totul perfect din punct de vedere al cuvintelor nu poate fi supraestimată .

Dacă acesta este primul tău CV , s-ar putea să te întrebi cât de lung poate fi un CV . Dacă nu ai ani de experiență, optează pentru un CV de o pagină . Altfel, un model de CV de două pagini este suficient.

Dacă veți folosi un șablon de CV gratuit , nu uitați să nu adăugați în CV detalii precum data nașterii , vârsta și sexul.

Un ultim sfat pentru CV : evitați să folosiți „Vă rugăm să găsiți atașat CV-ul meu” atunci când trimiteți cererea de angajare . Este demodat și nu sună bine în secolul XXI. În schimb, alegeți „Am atașat CV-ul meu pentru referințe/recenzie/considerare”.

Indiferent dacă abia începi să lucrezi ca asistent de marketing sau te îndrepți pentru postul de șef de marketing, CV-ul tău de marketing este primul pas esențial pentru a ajunge acolo. Felicitări, ești pe drumul cel bun!

Nu trebuie să fii expert în redactarea CV-urilor. Înconstructorul de CV-uri LiveCareer vei găsi conținut gata preparat pentru fiecare industrie și poziție, pe care îl poți adăuga apoi cu un singur clic.

Creează-ți CV-ul acum constructor de CV-uri

Sper că ați găsit ceea ce căutați în acest ghid - vă rog să-mi spuneți dacă nu. Reelaborarea CV-ului de marketing și scrierea unei scrisori de intenție poate fi descurajantă la început, dar devine mult mai ușoară pe măsură ce prindeți avânt. Împărtășiți-vă comentariile, întrebările și experiențele mai jos. Mult succes!

*Datele au fost colectate din iulie 2023 până în iunie 2024.

Cum evaluăm conținutul de la LiveCareer

Echipa noastră editorială a revizuit acest articol pentru a se asigura că respectă directivele editoriale LiveCareer . Acest lucru ne asigură că sfaturile și recomandările noastre de specialitate sunt consecvente în toate ghidurile noastre de carieră și se aliniază cu standardele și tendințele actuale în ceea ce privește redactarea CV-urilor și a scrisorilor de intenție. Peste 10 milioane de persoane în căutarea unui loc de muncă au încredere în noi, sprijinindu-i în drumul lor către găsirea jobului visat. Fiecare articol este precedat de cercetări și analize aprofundate pentru a ne asigura că conținutul nostru răspunde tendințelor și cererii actuale a pieței.

Despre autor

LiveCareer — Echipa Editorială
LiveCareer — Echipa Editorială

Echipa LiveCareer a împărtășit cele mai bune sfaturi pentru a te ajuta să avansezi în carieră. Experții din echipa noastră editorială au scris peste o sută de ghiduri despre cum să scrii CV-ul sau scrisoarea de intenție perfectă.

Urmați-ne

Evaluează acest articol

Marketing cv

Medie:

Mulțumesc pentru evaluare!
0  (0 Rating)

Cauți un CV care să câștige locuri de muncă?

Încercați acum generatorul nostru de CV
Exemple de CV realizate în generatorul nostru de CV

Articole similare

Clienții noștri au fost angajați de: